Subject: FW: Peipsi ÜVK - II etapp_mnt nr 13111 ja nr 13152_TRAM märkused_04.07.2024
From: "Arvo Veltri" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 19 Jul 2024 14:18:50 +0300

Tere

Palun see mulle täitmiseks panna, korduv menetlus.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Friday, July 19, 2024 1:58 PM
To: Anti Palmi <[email-masked]>; Arvo Veltri
<[email-masked]>
Cc: 'Janno Erm' <[email-masked]>; 'Liina Talistu'
<[email-masked]>
Subject: RE: Peipsi ÜVK - II etapp_mnt nr 13111 ja nr 13152_TRAM
märkused_04.07.2024

Tere

Ootame endiselt Teie tagasisidet (04.07 pidi lähipäevadel tulema info)!

Kuna tagasisidet pole tulnud, siis oleme enda poolt korrigeerinud viimase
võimaliku VK versiooni, mille lisan lingiga: https://we.tl/t-p4HWJE6mrC
(link kehtib 7 päeva). Täiendavalt lisatud märkuste taha kommentaarid
punasega.

Lugupidamisega

Liisa Sylvia Karu

Keskkonnaprojekt OÜ

+372 55 996 172

From: Arvo Veltri [mailto:[email-masked]]
Sent: neljapäev, 4. juuli 2024 12:49
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
; Anti Palmi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Liina Talistu' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'Janno Erm'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Peipsi ÜVK - II etapp_mnt nr 13111 ja nr 13152_TRAM
märkused_04.07.2024

Tere

Üheselt, toestuse mõte selles et vältida varisemisnurga ulatust tee
konstruktsioonidesse, muldkehasse. Kui suured sügavused siis palun
kasutage toestusi, arvestades varisemisnurgaga 530. Seega on see Teie
kaalutud otsus kus tuleb toestust kasutada, sest Teie ju projekteerite
sügavused jne.

Minu tuletõrjemahuti põhi sai võetud mahuti jooniselt, ei lugenud välja,
et sinna kuhjatakse pinnast peale.

Lisan juurde veel et riigitee kruuskattega tugipeenra laius tuleb kindlalt
arvestada 1,0m, kuna need teede konstruktsioonid on ehitatud eelmine
sajand ning, siis kitsamaid tugipeenraid normides ei ehitatud.

Asfaltkatte laiuse osas tuleb otsus lähipäevadel, kui olen TRAM siseringis
arvamused kokku võtnud.

Ka teised Teie vastused vaatan veel tähelepanelikult üle.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 4, 2024 12:31 PM
To: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Anti Palmi
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Liina Talistu' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'Janno Erm'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Peipsi ÜVK - II etapp_mnt nr 13111 ja nr 13152_TRAM
märkused_04.07.2024

Tere

Eelmises kirjas kirjutasite hoopis nii:

Kumb siis?

Lisan veel, et tuletõrjeveemahutite juures ei ole kaevise põhi 4,3m
maapinnast. Kust selline arvutuskäik? Tuletõrjeveemahutid rajatakse
muldesse, mitte ei tule arvestada seda olemasolevast maapinnast. Maapinda
tõstetakse 800 mm, st paigaldussügavus on 1100+2500+300+200+200-800=3500.

Lugupidamisega

Liisa Sylvia Karu

Keskkonnaprojekt OÜ

+372 55 996 172

From: Arvo Veltri [mailto:[email-masked]]
Sent: neljapäev, 4. juuli 2024 11:01
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
; Anti Palmi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Liina Talistu' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'Janno Erm'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Peipsi ÜVK - II etapp_mnt nr 13111 ja nr 13152_TRAM
märkused_04.07.2024

Tere

Täpsustan

Tuletõrjemahutite juures kus kaevise põhi ca 4,3m maapinnastja rohkem
tuleb ette – Ei saa aru?

Kiiruga jäi mõte lõpetamata.

Tuletõrjemahutite juures kus kaevise põhi ca 4,3m maapinnast ja rohkem
tuleb ette näha kaeviku toestus.

NB see toestuse vajadus ja kasutamine vaadake üle kogu projekti osas kui
kaevikud sügavamad kui 2,2m ja rohkem.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 4, 2024 10:05 AM
To: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Anti Palmi
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Liina Talistu' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'Janno Erm'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Peipsi ÜVK - II etapp_mnt nr 13111 ja nr 13152_TRAM
märkused_01.07.2024

Tere

Lisame omalt poolt vastused kollasega.

Lugupidamisega

Liisa Sylvia Karu

Keskkonnaprojekt OÜ

+372 55 996 172

From: Arvo Veltri [mailto:[email-masked]]
Sent: esmaspäev, 1. juuli 2024 13:17
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Cc: Anti Palmi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Peipsi ÜVK - II etapp_mnt nr 13111 ja nr 13152_TRAM
märkused_01.07.2024

Teie 17.06.2024

Meie 01.07.2024 nr 7.1-2/23/ 7.1-2/24/1051-8

Liisa Sylvia Karu

OÜ KESKKONNAPROJEKT

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

ÜVK projekti töö nr 3198 tehnovõrkude asendiplaanilise

lahenduse kooskõlastusest keeldumine Kuru külas ja

Uuskülas Alutaguse vallas ning nõuete esitamine projektile

riigiteede tee piirides ja tee kaitsevööndis Ida-Virumaal

Pöördusite Transpordiameti (TRAM) poole ja esitasite asendiplaanid, et
annaksime hinnangu ühisveevärgi ja kanalisatsiooniehitiste (edaspidi
tehnovõrgud) paiknemise kohta riigiteede tee piirides, teemaal ja tee
kaitsevööndis. Projektiga, OÜ Keskkonnaprojekt töö nr 3198 „Peipsi
Põhjaranniku vee ja kali projekteerimine – Ehitusetapp II“ kavandatakse
ÜVK torustike, hüdrante ja pumplaid riigiteede nr 13111 Kauksi – Vasknarva
tee km 2,97 (V1-86; KS1-46) – km 5,75 (V1-1; K1-1) ja nr 13152 Sälliku –
Kuru tee km 6,63-6,65 tee piirides, teemaal ja tee kaitsevööndis Kuru
külas, Uuskülas Alutaguse vallas Ida-Virumaal.

Transpordiamet on väljastanud OÜ Keskkonnaprojekt nõuded tehnovõrkude
projekteerimiseks Peipsi põhjarannikul oma kirjaga 19.01.2023 nr
7.1-2/23/1051-2 (edaspidi Kiri) ja nende nõuetega palume riigiteede tee
piirides arvestada.

1.	Kõik liitumispunktid, maakraanid palume tõsta teemaa piirile ja
torustiku otsad viia 2,0m või rohkem liituja kinnistule. Kõik kaevud,
kapped, maakraanid riigitee teemaal, haljasalal peavad olema uputatud
pinnasesse 20-30cm – palun märge seletuskirja, joonistele. Puurkaevikud
palume samuti nihutada riigiteest maksimaalsele võimalikule kaugusele.
Kaevud/kaped/kraanid jms on pandud võimalikult kinnistupiiri lähedale ning
terves projektalas on ülevaadatud, kus on võimalik maksimaalselt trasse
nihutada. Trassid on nihutatud vastavalt kohapealsel koosolekul
kokkulepitule. Seletuskirja lisatud peatükki selgitus torustike viimise
kohta kinnistu sisse ptk 2.2 ja ptk 3.2 ; asendiplaanil muudatusi ei ole
tehtud. Vallale ka siis teada anda, et ehitustöödel peavad selle asjaolu
kinnistuomanikele teavitama. Kaevud, kaped*, maakraanid peavad olema
uputatud pinnasesse – 20-30 cm – seletuskirjas peatükis 1.2.5.

Teil näiteks niisugune lahendus

Näidiseks toodud pilt on erandolukord, kus me ei pikenda kinnistupiirini,
sest siin ei ole tegemist liitumispunktidega vaid jäetakse otsad
perspektiivsele ÜVK trassile edasi 3 suunda. Neid ei saa pikendada
kinnistupiirini.

2.	Riigitee nr 13111 tugipeenra kruuskate laiuseks tuleb arvestada
1,0m, oleva asfaltkatte keskmine sõidutee laius sellel teelõigul arvestage
6,0 m.  Oleme ka koosolekul arutanud läbi, et tee laius võetakse
olemasoleva geodeesia järgi mitte Transpordiameti ideaali järgi. Kui
reaalselt tee laius ei ole 6 m ja tugipeenra laius ei ole 1m siis me nii
seda ka ei taasta. Taastame olemasoleva olukorra. Miks peaks vald maksma
transpordiametile kuuluva tee parendamise eest?

3.     Torustikud palume tõsta maksimaalselt teemaa piirile (näiteks
lõigud K1-34 – K1-24 ja V1-57 – V151 ja ka teised lõigud). Näitelõigus
tuleb ette sidekaabel ja jälgitud on olukorda, et kanalisatsioonikaevud ei
satuks nõlva peale. Ei saa projekteerida teistele kommunikatsioonidele
peale.

4.     Hüdrandid paigaldada minimaalselt 5,0 m kaugusele riigitee katte
servast (TRAM kehtivate nõuete p 2.10) ning sama kaugus kehtib kõikide
maapealsete ehitiste kohta. Korrigeerime. Korrigeeritud, hüdrantide kaugus
min 6 m.

5.     Sõlmede V1-86; KS146 ja V1-85; KS145  juures kus sügavus 4,11m ja
rohkem palume ette näha toestatud kaevikud (vajadusel ka teistes
kohtades). Korrigeerime Asendiplaanile märgitud toestatud kaeviku piir (
tee poolele)

6.     Tuletõrjemahutite juures kus kaevise põhi ca 4,3m maapinnastja
rohkem tuleb ette – Ei saa aru? Mahutite juurde lisatud kaeviku piir

7.     Slmede KS1-44 kõrgusarv, sügavus H 2,26m, RKP-010 H4,85m ja K138
H4,16, kuid KS1-44 H2,26 – miks sellised suured erinevused sügavustes?
Palun vaadata maapinna kõrgusi sõlmede juures ja ka kas tegemist on
isevoolse kanaliga või survekanalisatsiooniga. Sealt tulevad erinevused
sisse. Korrigeeritud

8.     Tehnovõrkude ristumine mnt nr 13111 km 3,79 – sõlmed K1-26, OKK-13
riigitee kruuskattega tugipeenras (kruuskattega tugipeenral arvestage
laiuseks 1,0m) , asfaldi servas, ei saa nõustuda palun nihutada teemaa
piirile ohutule kaugusele sh puurkaevik, arvestage varisemisnurka 530,
vaba maad on (sinine kontuur) ja jääb ära riigitee taastamine.
Korrigeerime.

Vajadusel palun võtke ühendust, saame läbi teams keskkonna need ülaltoodud
märkused koos läbi arutada.

Eesmärk on leida kõiki osapooli rahuldav lahendus ning säilitada riigitee
toimimine ja vältida võimalusel riigitee taastamist, mis rahaliselt pole
ju  ka odav.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Arvo Veltri < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, November 29, 2023 11:05 AM
To: Anne Vesinurm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: Peipsi ÜVK - II ja III etapp

Tere Anne

Palun pane see mulle täitmiseks.

So Alutaguse vallavalitsuse tellimus, Peipsi põhjaranniku ÜVK projekt II
ja III etapp.

Arvo

From:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked] < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, November 29, 2023 10:09 AM
To: Arvo Veltri < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Peipsi ÜVK - II ja III etapp

Tere

Oleme valmis saanud Peipsi ÜVK projekti II ja III etapi asendiplaanilise
lahenduse.

Enne kui hakkame projekti edasi vormistama, saadan need Teile
ülevaatamiseks lingiga: https://we.tl/t-Qnb2BhmgP9 (link kehtib 7 päeva,
seega palun laadige need endale alla ära).

Lugupidamisega

Liisa Sylvia Karu

Keskkonnaprojekt OÜ

+372 55 996 172